Kraków skutecznie odpiera kolejne ataki zimy. W tym sezonie koordynatorem zimowego utrzymania dróg, jezdni i chodników jest Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Sp. z o.o.. Jednak w walkę ze skutkami zimy zaangażowane są też inne gminne spółki i jednostki.
Główna dyspozytornia Akcji Zima funkcjonuje przy ulicy Nowohuckiej 1 w Krakowie, na terenie bazy MPO. Centrum zarządzania zimowym utrzymaniem Krakowa jest wyposażone w nowoczesny sprzęt do monitoringu warunków atmosferycznych, podgląd ze stacji pogodowych i kamer, co umożliwia bieżące rejestrowanie stanu jezdni i ruchu drogowego. Wszelkie problemy z zimowym utrzymaniem można zgłaszać pod działającymi całą dobę numerami 12 64 62 361 (tel.), 12 64 62 360 (fax). Dostępny jest także adres mailowy: zima@mpo.krakow.pl
W trybie całodobowym pracuje dyspozytornia ruchu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, gdzie dyżury pełni 3 pracowników. W terenie pracują inspektorzy nadzoru ruchu. Dodatkowo w godzinach 6.00-22.00 skład dyspozytorni jest uzupełniany o kolejnych 3 dyspozytorów, dyspozytora koordynatora oraz 2 inspektorów ds. informacji. Całodobowy dyżur związany z utrzymaniem dróg czynny jest pod numerami telefonu 19285 oraz 19150.
Całodobowy dyżur jest pełniony przez dyspozytorów Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji pod nr telefonu 12 4242303, 12 4229205, 994, 0800130060. W sezonie zimowym zmiana dyspozytorska składa się z 2 osób, a w razie wystąpienia trudnych warunków jest dodatkowo wzmacniana. Dzięki systemowi monitoringu działającemu w systemie online dyspozytor posiada bieżący pogląd na pracę sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacyjnej. Może dzięki niemu na bieżąco śledzić przepływy i ciśnienia w systemie zaopatrzenia wody.
Służby Dyspozytorskie mają bieżący kontakt z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz sztabem Akcji Zima. Meldunki dotyczące aktualnej sytuacji przekazywane są trzy razy na dobę oraz w sytuacji wystąpienia istotnych zdarzeń na systemie.
Całodobową kontrolę nad bieżącym funkcjonowaniem systemu ciepłowniczego sprawuje, przez 7 dni w tygodniu dwóch dyspozytorów Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. Dodatkowo, w dni robocze w godzinach od 7.00 do 15.00, pracę urządzeń ciepłowniczych nadzorują cztery Zakłady Eksploatacyjno-Produkcyjne MPEC.
Pogotowie techniczne MPEC świadczy usługi polegające na usuwaniu awarii centralnego ogrzewania w budynkach. Nie wykonuje prac wymagających zastosowania spawania, lutowania lub zgrzewania. Opłata naliczana jest według aktualnego cennika.
Pogotowie techniczne jest do dyspozycji klientów 24 godziny na dobę przez cały rok pod numerami telefonów 993 i 644 18 72.
W ramach Akcji Zima funkcjonuje też Centrum Sterowania Ruchem przy Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Centrum działa w trybie całodobowym przez 7 dni w tygodniu. Dyżury pełni 3 dyspozytorów. Dodatkowo, w godzinach pracy ZIKiT skład dyspozytorni jest uzupełniany o pracowników działu inżynierii ruchu. Całodobowy dyżur związany z utrzymaniem dróg działa pod numerami 19478 lub 616-7555 i 616-7562.
W trybie całodobowym pracuje dyspozytornia ruchu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, gdzie dyżury pełni 3 pracowników. W terenie pracują inspektorzy nadzoru ruchu. Dodatkowo w godzinach 6.00-22.00 skład dyspozytorni jest uzupełniany o kolejnych 3 dyspozytorów, dyspozytora koordynatora oraz 2 inspektorów ds. informacji. Całodobowy dyżur związany z utrzymaniem dróg czynny jest pod numerami telefonu 19285 oraz 19150.
Całodobowy dyżur jest pełniony przez dyspozytorów Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji pod nr telefonu 12 4242303, 12 4229205, 994, 0800130060. W sezonie zimowym zmiana dyspozytorska składa się z 2 osób, a w razie wystąpienia trudnych warunków jest dodatkowo wzmacniana. Dzięki systemowi monitoringu działającemu w systemie online dyspozytor posiada bieżący pogląd na pracę sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacyjnej. Może dzięki niemu na bieżąco śledzić przepływy i ciśnienia w systemie zaopatrzenia wody.
Służby Dyspozytorskie mają bieżący kontakt z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz sztabem Akcji Zima. Meldunki dotyczące aktualnej sytuacji przekazywane są trzy razy na dobę oraz w sytuacji wystąpienia istotnych zdarzeń na systemie.
Całodobową kontrolę nad bieżącym funkcjonowaniem systemu ciepłowniczego sprawuje, przez 7 dni w tygodniu dwóch dyspozytorów Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. Dodatkowo, w dni robocze w godzinach od 7.00 do 15.00, pracę urządzeń ciepłowniczych nadzorują cztery Zakłady Eksploatacyjno-Produkcyjne MPEC.
Pogotowie techniczne MPEC świadczy usługi polegające na usuwaniu awarii centralnego ogrzewania w budynkach. Nie wykonuje prac wymagających zastosowania spawania, lutowania lub zgrzewania. Opłata naliczana jest według aktualnego cennika.
Pogotowie techniczne jest do dyspozycji klientów 24 godziny na dobę przez cały rok pod numerami telefonów 993 i 644 18 72.
W ramach Akcji Zima funkcjonuje też Centrum Sterowania Ruchem przy Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Centrum działa w trybie całodobowym przez 7 dni w tygodniu. Dyżury pełni 3 dyspozytorów. Dodatkowo, w godzinach pracy ZIKiT skład dyspozytorni jest uzupełniany o pracowników działu inżynierii ruchu. Całodobowy dyżur związany z utrzymaniem dróg działa pod numerami 19478 lub 616-7555 i 616-7562.