Jakie plany ma ?Miejska Infrastruktura”, gdzie powstaną nowe parkingi i co z wysokimi opłatami za parkowanie – o to pytali radni z Komisji Infrastruktury Rady Miasta Krakowa.
Spółka ?Miejska Infrastruktura” została powołana uchwałą Rady Miasta Krakowa 18 grudnia 2013 roku, swoją działalność rozpoczęła 14 marca 2014 roku. Wówczas podpisano tzw. Umowę wykonawczą, określającą sposób wykonywania powierzonego zadania. Głównym działaniem spółki jest prowadzenie strefy płatnego parkowania oraz realizacja programu parkingowego.
Do tych zadań należy obsługa Strefy Płatnego Parkowania, budowa i zarządzanie nieruchomościami służącymi do poprawy jakości komunikacji miejskiej w Krakowie (realizacja programu parkingowego). Sztandarową działalnością spółki, oprócz kontroli stref płatnego parkowania są inwestycje parkingowe w systemie ?Parkuj i jedź”. Obecnie funkcjonują dwa takie parkingi: przy pętli tramwajowej ?Czerwone Maki” i przy ulicy Balickiej. Jeszcze w najbliższym czasie na terenie Krakowa powstaną trzy takie parkingi. Obejmą one dzielnice południowo-wschodnie: Kurdwanów, Bieżanów i Mały Płaszów.
Na chwilę obecną zostało zlecone opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla budowanych parkingów, potrzebna jest jeszcze ostateczna decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, a także decyzja o ustaleniu warunków zabudowy. Spółka ?Miejska Infrastruktura” zamierza poszerzyć znacznie sieć parkingów w przyszłym roku. W planach jest budowa parkingów na: Placu Inwalidów na około 320 miejsc postojowych, Olimpia, przy ul. Wielopole i ul. Dietla (155 miejsc), Korona (200 miejsc) i Borek Fałęcki.
W kilku przypadkach budowa parkingów musi zostać jeszcze skonsultowana z mieszkańcami okolicznych terenów. Jednak nie do tego mieli zastrzeżenia radni. Większe zainteresowanie wzbudziła działalność systemu opłat w strefach płatnego parkowania, a także wydawania abonamentów dla parkujących mieszkańców. Radny Andrzej Hawranek miał wątpliwości czy system, który miał pomagać mieszkańcom w łatwym i szybkim wydawaniu zaświadczeń przez Internet spełnia oczekiwania, według informacji radnego na takie zaświadczenia czeka się dłużej niż na te składane osobiście. Został jednak zapewniony, że wadliwy system był już dwukrotnie zmieniany, za każdym razem tak, by być jeszcze większym ułatwieniem dla mieszkańców i w tej chwili wszystko działa prawidłowo.