W siedzibie Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego odbyła się uroczystość przekazania pluszowych maskotek, które znajdą się na wyposażeniu karetek pogotowia, służąc wsparciem najmłodszym ofiarom wypadków i chorób.
To już kolejny rok, kiedy w krakowskim sklepie Ikea miała miejsce odsłona światowej kampanii „Pluszaki dla edukacji”. Z kwoty uzyskanej za każdą sprzedaną książeczkę lub zabawkę, Ikea przeznacza 1 euro na wsparcie edukacji dzieci w najbiedniejszych krajach świata. Suma jaką udało się zebrać na całym świecie to ponad jedenaście milionów euro, z tego prawie 360 tysięcy euro uzyskano w Polsce.
Lokalny wymiar kampanii „Pluszaki dla edukacji” stanowi zbiórka maskotek ? „ratowników”, które pomagają w przeżyciu traumy, jakiej doświadczają dzieci ? ofiary wypadków i chorób ? w trakcie transportu i procedur medycznych. W tym roku w Krakowie zebrano prawie 3400 zabawek. Hojność krakowian została podbudowana darem kierownictwa i pracowników sklepu, którzy dołożyli ich jeszcze 1000.
– Z Krakowskim Pogotowiem Ratunkowym współpracujemy 3 rok z rzędu i wiemy, że zapotrzebowanie na maskotki jest duże. Cieszymy się, że razem robimy coś, co rzeczywiście ma sens, ponieważ pluszaki trafiają w najbardziej odpowiednie ręce z możliwych ? do maluchów, które jadąc do szpitala przeżywają przeogromny stres. Każdy nawet najdrobniejszy gest, który pozwala oswoić się im z tą trudną sytuacją jest bardzo cenny ? powiedziała Magdalena Krokowska, Kierownik Sklepu IKEA Kraków.
Akcja ta wpisuje się w koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu, która wiąże się z odpowiedzialnym zarabianiem, ale też udzielaniem wsparcia i uczestnictwem w życiu lokalnej społeczności. Niestety w naszym kraju jest to jeszcze mało popularna forma działania, chociaż przynosi ona wymierne korzyści, takie jak poprawa wizerunku w oczach klientów, kontrahentów i pracowników. Przyczynia się też do obniżenia kosztów produkcji, poprzez uzdolnienie pracowników do bardziej odpowiedzialnego gospodarowaniu zasobami, co ma miejsce szczególnie w przypadku firm angażujących się w ekologię. Podejmowanie działań na rzecz zaspokajania potrzeb społecznych przyczynia się również do kreowania dobrych relacji wśród pracowników.
Ten dobry przykład, jaki daje Ikea powinien stanowić inspirację dla kolejnych firm działających w Krakowie ? miejscu dobrym do zarabiania ? ale też mieście, gdzie wiele osób potrzebuje gestu ofiarności.
Fotorelacja – Jan Graczyński
[wegallery id=”70711″ type=”grid” col=”3″ caption=”yes” link=”file”]