Remont nie może obejść się bez sprzątania mieszkania. Porządki są niezbędne zarówno przed rozpoczęciem prac, jak i po ich zakończeniu. Jak jednak zaplanować sprzątanie mieszkań, by uniknąć problemów organizacyjnych i nie złamać przepisów dotyczących utylizacji odpadów?
O tym, jak dużym przedsięwzięciem jest remont, zdążył się przekonać niemal każdy z nas. Wysiłku wymagają bowiem nie tylko same prace, ale też porządki, które zwykle konieczne są zarówno przed, jak i po remoncie. Sprzątanie związane z remontem jest szczególnie kłopotliwe, bo wymaga nie tylko dużych nakładów pracy, ale też znajomości przepisów, a te łatwo naruszyć przy okazji utylizacji odpadów powstających podczas remontu. Jak tego uniknąć? Jakie obowiązki spoczywają na osobach remontujących swoje mieszkania?
Sprzątanie mieszkań przed remontem
Remont to świetna okazja do pozbycia się starych mebli i innych zalegających w domu przedmiotów. Dlatego przedremontowe sprzątanie mieszkań warto rozpocząć od ich wyniesienia. To niełatwe zadanie – zwłaszcza, jeśli mieszkamy na wyższym piętrze – a dodatkowe problemy może sprawić utylizacja wielkogabarytowych odpadów. W takich sytuacjach warto więc skorzystać z usług firmy zajmującej się opróżnianiem mieszkań. Jej pracownicy nie tylko wyniosą nawet nawet najcięższe przedmioty, ale też zadbają o to, by zostały one zutylizowane w legalny sposób.
Sprzątanie mieszkania ? kontener
Dobrym rozwiązaniem może też okazać się wynajem kontenera. Ułatwi to nie tylko sprzątanie mieszkania przed remontem, ale też w trakcie trwania prac. Do takiego pojemnika mogą trafić zarówno stare meble, jak i gruz, opakowania po materiałach budowlanych, zdemontowane drzwi i okna oraz wszystkie inne odpady, które nie powinny trafić do zwykłego pojemnika. Przed wynajęciem kontenera, uzgodnijmy z dostarczającą go firmą odpowiednią pojemność. Po wypełnieniu kontenera wystarczy zadzwonić do firmy, która go odbiorze i odwiezie zawartość do punktu składowania odpadów.
Wynajem kontenera. O czym pamiętać?
Decydując się na wynajem kontenera na odpady, warto jednak pamiętać o tym, że niekiedy do jego postawienia niezbędne może być pozwolenie od wspólnoty mieszkaniowej (jeśli ma on stanąć na przykład na ogólnodostępnym trawniku) bądź od zarządu dróg (jeżeli zamierzamy ustawić go na chodniku lub ulicy). Właściciele mieszkań na wyższych kondygnacjach dobrze zrobią, gdy wraz z kontenerem wynajmą specjalny zsyp. Dzięki niemu możliwe będzie umieszczenie odpadów w pojemniku bez konieczności schodzenia na dół.
Remontujesz mieszkanie? Sprzątaj klatkę
Podczas remontu nietrudno o zabrudzenie klatki schodowej. Dlatego o planowanych pracach powinniśmy powiadomić innych lokatorów oraz administrację budynku. Wszystkie zabrudzenia należy usuwać na bieżąco lub, jeśli ustaliliśmy to ze wspólnotą, po zakończeniu prac. Pamiętajmy, że w razie zaniedbania tego obowiązku, wspólnota może zlecić sprzątanie klatki, a kosztami (zwykle wraz z dodatkową opłatą) obciąży nas.
Artykuł powstał przy współpracy z krakowską firmą sprzątającą mieszkania – DPR