Zakończyła się kampania społeczna promująca odpowiedzialną i humanitarną postawę wobec zwierząt. Jej finał odbył się w formie uroczystej gali filmowej, podczas której nagrodzono zwycięskie prace.
Celem kampanii „Gra o psieżycie”, było uwrażliwienie na problem porzucania psów przy drogach. Chcąc zwrócić uwagę na to negatywne zjawisko, organizator – Stalexport Autostrada Małopolska S.A. – zaadresował przesłanie do fanów popularnej gry komputerowej. Zorganizowany został konkurs na najlepsze historie stworzone w świecie Minecrafta, które miały poruszać temat odpowiedzialnego traktowania zwierząt.
– Kampanię nieprzypadkowo skierowaliśmy do młodych ludzi. Odwołaliśmy się do ich wrażliwości, zakładając, że to właśnie oni wpływają na decyzje dorosłych, w tym także te nie do końca przemyślane, a dotyczące właśnie zakupu czy przygarnięcia psa – powiedział Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A., zarządcy autostrady A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami.
Akcja rozpoczęła się w lutym bieżącego roku. Jej ambasadorami zostali popularni polscy YouTuberzy i gracze Minecrafta – MagdalenaMariaMonika, RoxMb i Vertez, którzy w filmowych zapowiedziach kampanii, osadzonych w świecie Minecrafta, zachęcali do udziału w konkursie.
– Mam psa, jamnika. Dostałem go w prezencie od rodziców, kiedy miałem dwanaście lat. Mój pies nauczył mnie obowiązkowości i to z jego powodu temat odpowiedzialnego traktowania zwierząt jest dla mnie szczególnie ważny. Chciałbym, z pomocą prowadzonego przeze mnie kanału, pokazać najmłodszym widzom skalę problemu porzucania psów oraz móc kształtować odpowiedzialną i ludzką postawę wobec każdego czworonoga. To dla mnie sprawa wręcz osobista – powiedział podczas gali finałowej Rox Mb, jeden z ambasadorów kampanii.
Kampania dotarła do szerokiego grona odbiorców. Łączna liczba wyświetleń filmów opublikowanych przez ambasadorów kampanii na ich kanałach YouTube sięgnęła blisko 800 000. Do organizatora konkursu wpłynęło 227 zgłoszeń, a do finału zaproszono 58 osób.
– Czy spodziewałem się wygranej? Trudno powiedzieć. Film nagrałem raczej dla własnej przyjemności, sprawia mi to wielką radość. Najważniejszy jest pomysł na historię. Dość długo pracowałem nad filmem konkursowym i udało się. Sam mam psa. Ma na imię Dora i została znaleziona przy drodze. Myślę, że warto organizować takie kampanie jak „Gra o psieżycie”. Cieszę się, że mogłem wziąć udział w tej akcji, tak jak wszyscy tu obecni, a jest nas dużo. Mam nadzieję, że nasze filmy pomogą zmienić psią rzeczywistość na lepszą – powiedział Antoni Cammarano, laureat I miejsca.
Finaliści spotkali się z gwiazdami Minecrafta podczas finału kampanii na uroczystej gali. Po wyświetleniu na dużym ekranie zwycięskich filmów, ogłoszono zwycięzców i nagrodzono autorów dziewięciu najlepszych historii.
Zwycięskie prace można zobaczyć na stronie kampanii www.graopsiezycie.pl