Do wirtualnego świata przenosi się dziś niemalże wszystko. Tutaj korzystamy z wszelkiego rodzaju usług, zamawiamy produkty, załatwiamy najważniejsze sprawy. Poznajemy ludzi i komunikujemy się z nimi. Internet stał się dla nas medium o nieograniczonym zasięgu. Tym samym znajdujemy w nim miejsce na dokonywanie zakupów oraz zamawianie jedzenia. Taka forma nie oznacza, że jesteśmy bardziej leniwi i niechętni, by wyjść do sklepu po zakupy, a potem wziąć się za gotowanie. Zabiegani, zapracowani i mający na głowie całą rodzinę, nierzadko zyskują na czasie, a nawet na finansach, gdy raz na jakiś czas mogą skorzystać z posiłków zamawianych online.
Internetowo można bez problemu zamówić posiłki dla całej rodziny, te codzienne, jak i dietetyczne dania. Gdy przychodzą niespodziewani gości, a lodówka jest pusta, to najszybszy i najlepszy sposób, by zaspokoić nagły głód lub chęć na „coś” dobrego. Pizza dostawa Kraków lub dowolne inne miasto, to hasło bardzo często wpisywane w wyszukiwarkę internetową. Okazuje się bowiem, że około 96% z nas lubi pizzę, a niemalże 73% zamawia ją właśnie online, na wynos. Forma składania zamówień poprzez systemy online, przynosi korzyści zarówno dla Klientów, jak i dla firm. O jakich korzyściach mowa?
Pizza Kraków, czyli jedzenie na wynos
Mając już za sobą trochę lat, doskonale pamiętamy czasy, kiedy to trzeba było kilkukrotnie wykręcać numer, by połączyć się telefonicznie, z wybranym lokalem serwującym pizzę. Nieustannie zajęta linia, trudności w porozumieniu z osobą, która siedzi po drugiej stronie telefonu. Źle zrealizowane zamówienia ze względu na pogorszoną słyszalność, gdy w lokalu panuje duży ruch, lub też za uchem osoby próbującej dokonać zamówienia, rozrabiają dzieci czy znajomi. Zamówienia dokonywane online znoszą te przeszkody.
Wystarczy włączyć komputer i uruchomić przeglądarkę internetową. Posługując się wyszukiwarką, znaleźć ulubiony lokal gastronomiczny. Pomocne jest wyszukiwane wedle kluczowych wyrażeń, jak na przykład pizzeria w Krakowie, jeśli akurat w tym rejonie interesuje nas dowóz. Pojawia się niemała liczba propozycji. Jedno kliknięcie w wybraną z nich i już można przeglądać menu. To dziecinnie proste, a dokonanie zamówienia przez Internet odbywa się intuicyjnie, co udowadnia portal https://www.dominospizza.pl/.
Można swobodnie, bez pośpiechu, dokładnie przejrzeć całe dostępne menu. Co więcej, nierzadko to właśnie przez Internet istnieje możliwość skorzystania z promocji, rabatów, jak i specjalnych propozycji, których nie oferują punkty stacjonarne. Dla Klienta to zdecydowanie większa wygoda i szerszy wybór dań. Dla firmy zaś świetna okazja, by podnieść swoje zyski i wzmagać zainteresowanie odbiorcy. Telefonicznie Klient nie ma szans, a dokładniej mówiąc czasu, by zapoznać się z całym menu. W sieci szybko je odnajduje, przegląda od początku do końca, a nierzadko kończy się to zamówieniem kosztowniejszych dań, niż gdyby w grę wchodziło zamówienie telefoniczne. Firma uzyskuje informacje o preferencjach Klientów, i na tej podstawie jest w stanie dopasować kolejną ofertę.
Indywidualne dopasowanie zamówienia
Gdy wyszukiwarka ma chwilę, by znaleźć wyniki odpowiadające danemu zapytaniu/hasłu, jak na przykład wspomnianego „Kraków pizza„, Klient już układa w głowie swoje zamówienie. Możliwość zapoznania się z całym menu to tylko jeden z atutów. Kolejnym jest okazja, by spełnić swoje indywidualne wymagania i oczekiwania, nawet względem pozornie zwyczajnej pizzy. Cienkie ciasto zamiast grubego? Żaden problem! Podwójny ser i dodatkowy sos do pizzy? Proszę bardzo! Odbiorca od razu widzi, ile przyjdzie mu zapłacić za zamówienie. Może również zadecydować, czy płatności dokona online, czy też gotówką.
Klient dostaje informację, w jakim czasie zostanie dostarczone zamówione jedzenie. Może skorzystać z pola do wpisywania uwag, jeśli pojawiają się sprecyzowane życzenia. Taka wygoda przekłada się na firmowe zyski, bo im więcej Klientowi zostanie zaoferowane, tym chętniej wróci on do tego samego lokalu, znów decydując się na obfite zamówienie.
Ograniczenie czasu składania zamówień i ich realizacji, to kolejny atut, który odczuwają i klienci, i firmy. Pracownik nie musi, kolokwialnie mówiąc, „wisieć” na telefonie, by przyjąć zamówienie. Klient z kolei nie poświęca mnóstwa czasu na wysłuchanie oferty przez telefon, a co gorsza oczekiwanie na wolne połączenie. W jednym czasie zamówień może dokonać dowolna liczba osób, system kategoryzuje poszczególne informacje, a pracownik przekazuje je tylko kucharzom. Jest prościej, szybciej i taniej.
Wady zamawiania jedzenia online
Co z wadami w przypadku dań zamawianych online? Mówi się głównie o kosztach dostawy, ale w wielu przypadkach, są one nieznaczne w stosunku do kwoty zamówienia, a nawet zerowe, jeśli dowóz mieści się we wskazanym obszarze. Minusem może być czas dostawy, który niekiedy ulega zmianie, z przyczyn od nikogo niezależnych, a im później jedzenie dostarczone, tym trudniej liczyć na jego właściwą temperaturę. Na szczęście Domino’s Pizza gwarantuje dowód pizzy do 30 minut – kierowcy wykorzystują do tego specjalny system utrzymywania temperatury dania, dzięki czemu mamy pewność, że otrzymamy ciepły i pyszny placek.
Minimum wad, a maksimum korzyści. Zamawianie jedzenia online to odpowiedź na wymagania dzisiejszego konsumenta, ale i znacznie większe szanse trafienia w gusta odbiorców, którzy poprzez system online przekazują całkiem sporo niezbędnych informacji o swoich preferencjach, a to przekłada się na powodzenie biznesu.
Źródła:
– https://www.pyszne.pl/jedzenie-na-telefon
– http://www.upmenu.pl/blog/12-korzysci-z-zamowien-online
– http://woman-news.pl/jedzenie-na-dowoz-