W nowym roku powraca uwielbiany przez melomanów cykl Opera Rara. 17 stycznia w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie usłyszymy Motezumę Antonia Vivaldiego w interpretacji zespołu Modo Antiquo prowadzonego przez Federica Marię Sardellego. Na scenie m.in.: Ugo Guagliardo (Motezuma), Delphine Galou (Mitrena), Roberta Invernizzi (Asprano), David Hansen (Fernando), Eugenia Burgoyne (Ramiro) oraz Silvia Vajente (Teutile).
Bilety można już kupić za pośrednictwem portalu eventim.pl oraz w trzech punktach sieci informacji miejskiej InfoKraków: przy ul. Św. Jana 2, w Pawilonie Wyspiańskiego (pl. Wszystkich Świętych 2) oraz w Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego (ul. Powiśle 11). Kosztują 180 zł i 120 zł (strefa I) oraz 150 zł i 100 zł (strefa II). Przypominamy, że dzieci do 10 roku życia otrzymują bilet bezpłatny ? zainteresowanych rodziców prosimy o kontakt pod adesem rezerwacje@biurofestiwalowe.pl. Projekt dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
MotezumaAntonia Vivaldiego to opera w trzech aktach. Utwór został oparty na libretcie Girolama Giusti’ego, a prapremiera miała miejsce w weneckim Teatro Sant’Angelo w 1733 roku. Bohaterami akcji są: Motezuma (bas-baryton), jego żona Mitrena (kontralt), jego córka Teutile (sopran), Fernardo ? generał armii hiszpańskiej (kastrat), jego brat Ramiro (mezzosopran) oraz Asprano ? generał meksykański (kastrat).
Do 2002 roku partytura uważana była za zaginioną. Odnalazła się w archiwum Sing-Akademie zu Berlin zrabowanego i wywiezionego podczas II wojny światowej przez Armię Sowiecką. Współczesnego prawykonania koncertowego niekompletnej partytury dokonał w 2005 roku Federico Maria Sardelli, a premiera fonograficzna – dokonana przez Alana Curtisa – miała miejsce w 2006 roku, ze zrekonstruowanymi fragmentami przez Alessandra Ciccoliniego. Modo Antiquo, wraz z Federico Marią Sardellim przywiozą do Krakowa oryginalnie zachowaną wersję utworu. Koncert będzie polską premierą dzieła.
Modo Antiquo to jeden z najsłynniejszych włoskich zespołów specjalizujących się w wykonawstwie muzyki barokowej na historycznych instrumentach. Założona przez Federica Marię Sardellego grupa regularnie występuje w najważniejszych salach koncertowych i na liczących się festiwalach muzyki dawnej na całym świecie.
Cykl Opera Rara ? to wydarzenie, jakiego w Polsce dotychczas nie było. Zainicjowana w 2009 r. prezentacja znakomitych produkcji, święcących triumfy na scenach największych i najbardziej prestiżowych scen teatralnych i festiwali Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii czy Niemiec i realizowanych z udziałem najznamienitszych głosów operowych świata (m.in.: Marii Grazii Schiavo, Roberty Invernizzi, czy Philippe’a Jarrousky’ego), szybko stała się prawdziwym kulturalnym przebojem. Bilety są wyprzedawane często jeszcze przed startem kampanii promocyjnej, a do Krakowa, specjalnie na koncerty przyjeżdżają melomanii z całej Europy.
Już w pierwszym roku funkcjonowania Opera Rara zyskała miano ?zachwytu i festiwalowego debiutu roku” wg Rzeczpospolitej oraz najciekawszego wydarzenia muzycznego (wraz z festiwalami Misteria Paschalia i Sacrum Profanum) w rankingu tygodnika Polityka. W rankingu Dwutygodnika cykl Opera Rara zyskał miano Marki roku, a wg Gazety Wyborczej ? wraz z festiwalami Misteria Paschalia i Sacrum Profanum ? zasłużył na miano Przeboju dekady. Dyrektorem artystycznym cyklu Opera Rara jest Filip Berkowicz. Dodatkowe informacje są dostępne na stronie www.operarara.pl.
MotezumaAntonia Vivaldiego to opera w trzech aktach. Utwór został oparty na libretcie Girolama Giusti’ego, a prapremiera miała miejsce w weneckim Teatro Sant’Angelo w 1733 roku. Bohaterami akcji są: Motezuma (bas-baryton), jego żona Mitrena (kontralt), jego córka Teutile (sopran), Fernardo ? generał armii hiszpańskiej (kastrat), jego brat Ramiro (mezzosopran) oraz Asprano ? generał meksykański (kastrat).
Do 2002 roku partytura uważana była za zaginioną. Odnalazła się w archiwum Sing-Akademie zu Berlin zrabowanego i wywiezionego podczas II wojny światowej przez Armię Sowiecką. Współczesnego prawykonania koncertowego niekompletnej partytury dokonał w 2005 roku Federico Maria Sardelli, a premiera fonograficzna – dokonana przez Alana Curtisa – miała miejsce w 2006 roku, ze zrekonstruowanymi fragmentami przez Alessandra Ciccoliniego. Modo Antiquo, wraz z Federico Marią Sardellim przywiozą do Krakowa oryginalnie zachowaną wersję utworu. Koncert będzie polską premierą dzieła.
Modo Antiquo to jeden z najsłynniejszych włoskich zespołów specjalizujących się w wykonawstwie muzyki barokowej na historycznych instrumentach. Założona przez Federica Marię Sardellego grupa regularnie występuje w najważniejszych salach koncertowych i na liczących się festiwalach muzyki dawnej na całym świecie.
Cykl Opera Rara ? to wydarzenie, jakiego w Polsce dotychczas nie było. Zainicjowana w 2009 r. prezentacja znakomitych produkcji, święcących triumfy na scenach największych i najbardziej prestiżowych scen teatralnych i festiwali Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii czy Niemiec i realizowanych z udziałem najznamienitszych głosów operowych świata (m.in.: Marii Grazii Schiavo, Roberty Invernizzi, czy Philippe’a Jarrousky’ego), szybko stała się prawdziwym kulturalnym przebojem. Bilety są wyprzedawane często jeszcze przed startem kampanii promocyjnej, a do Krakowa, specjalnie na koncerty przyjeżdżają melomanii z całej Europy.
Już w pierwszym roku funkcjonowania Opera Rara zyskała miano ?zachwytu i festiwalowego debiutu roku” wg Rzeczpospolitej oraz najciekawszego wydarzenia muzycznego (wraz z festiwalami Misteria Paschalia i Sacrum Profanum) w rankingu tygodnika Polityka. W rankingu Dwutygodnika cykl Opera Rara zyskał miano Marki roku, a wg Gazety Wyborczej ? wraz z festiwalami Misteria Paschalia i Sacrum Profanum ? zasłużył na miano Przeboju dekady. Dyrektorem artystycznym cyklu Opera Rara jest Filip Berkowicz. Dodatkowe informacje są dostępne na stronie www.operarara.pl.