W nocy z 24 na 25 września zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu drogowego w rejonie mostu Dębnickiego. Ma ona związek z kolejnym etapem remontu tej przeprawy oraz przebudową ulic Tadeusza Kościuszki i Zwierzynieckiej.
Dobiegają końca roboty w ramach pierwszego etapu remontu mostu Dębnickiego (na jego części od strony Salwatora). Ekipy przeniosą się teraz na drugą połowę obiektu (od strony Wawelu). Jednocześnie wykonawca przebudowy ul. Zwierzynieckiej i Kościuszki przystąpi do dalszych prac – na kolejnym odcinku ul. Zwierzynieckiej oraz połowie tarczy skrzyżowania al. Zygmunta Krasińskiego, ul. Zwierzynieckiej i Marii Konopnickiej.
Od poniedziałku, 25 września, od wczesnych godzin porannych obowiązywać będą następujące zmiany w organizacji ruchu:
- Dwukierunkowy ruch pojazdów (po jednym pasie) na moście Dębnickim na jego części od strony Salwatora
- Zamknięcie wschodniej strony skrzyżowania al. Krasińskiego, ul. Zwierzynieckiej i Konopnickiej wraz z odcinkiem ul. Zwierzynieckiej (od al. Krasińskiego do skrzyżowania ul. Powiśle i Retoryka)
- Zachowanie dwukierunkowego przejazdu na linii ul. Powiśle i Retoryka
- Brak możliwości przejazdu autokarów turystycznych w kierunku ul. Powiśle (zakaz ruchu dla pojazdów o wadze powyżej 7,5 ton) – umożliwienie wysadzenia/odebrania pasażerów na istniejącej zatoce parkingowej Kiss & Ride (z możliwością nawracania)
- Tymczasowy parking dla autokarów turystycznych przy Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana (od strony al. 3 Maja) – planowany od 23 września
- Parking dla mieszkańców przy ul. Powiśle (naprzeciwko numerów 2 i 4) – dla ok. 50 pojazdów. Możliwość parkowania dla mieszkańców z abonamentami postojowymi z sektorów A2 i A6 – planowany od 23 września.
Zobacz schemat organizacji ruchu od 25 września [PDF].
Zmiany dla pasażerów komunikacji miejskiej:
Przystanek autobusowy „Jubilat” 03 (w kierunku Muzeum Narodowego) dla linii autobusowych nr 124, 144, 164, 169, 173, 179, 194, 300, 301, 304, 424, 494, 503, 513, 608, 609 i LR0 zostanie przeniesiony do tymczasowej lokalizacji na pasie dzielącym jezdnie al. Krasińskiego.
Rozkłady jazdy nie zostaną zmienione.
Remont mostu Dębnickiego ma na celu poprawę jego stanu technicznego w obrębie płyty pomostowej, a nie wymianę samej nawierzchni jezdni. W ramach zadania wymieniona zostanie zarówno nawierzchnia asfaltowa jezdni, jak i nawierzchnia kap chodnikowych z żywic. Wykonana zostanie również nowa izolacja płyty pomostowej, która zostanie poprzedzona niezbędnymi naprawami jej żelbetowej konstrukcji. Wymienione będą elementy odwodnienia i dylatacje nad przyczółkami, bariery energochłonne, oświetlenie oraz krawężniki. Balustrady zostaną podniesione i zabezpieczone przed korozją.
Prace remontowe przy obiekcie prowadzone są też w przestrzeni podmostowej na długości bulwarów. W ramach robót wykonane zostanie m.in. nowe zabezpieczenie przed korozją dźwigarów, konserwacja łożysk i okładziny kamiennej przyczółków.
Remont rozpoczął się na początku lipca i potrwa w sumie 5 miesięcy, ale największe zmiany w organizacji ruchu drogowego potrwają ok. 3,5 miesiąca.
W ramach inwestycji na ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej zaplanowane są następujące prace: wymiana torowiska, odnowienie chodników oraz kompleksowa modernizacja wszystkich sieci podziemnych. Dodatkowo wyremontowany zostanie mostek nad Rudawą oraz pętla tramwajowa „Salwator”. Głównym celem prac jest poprawa komfortu jazdy tramwajami. Po przebudowie składy będą jeździły ciszej, nie powodując silnych drgań. Modernizacja zwiększy również dostępność i przystosowanie tego obszaru do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Prace rozpoczęły się 2 września i potrwają do sierpnia 2024 r.
Informacje o postępach prac będą na bieżąco zamieszczane na stronach internetowych krakow.pl, zdmk.krakow.pl oraz w serwisie inwestycje.krakow.pl. Szczegóły dotyczące zmian w komunikacji miejskiej, w tym zasady zachowania ważności biletów okresowych na stronie internetowej ztp.krakow.pl.