Wspólna promocja Krakowa i Sopotu podczas sezonu letniego 2011 była głównym tematem spotkania Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego i Prezydenta Miasta Sopotu Jacka Karnowskiego. List intencyjny w tej sprawie obaj prezydenci podpisali dziś (5 maja, czwartek) w krakowskim Magistracie.
„Rok 2011 jest dla obu miast wyjątkowy – Kraków i Sopot będą gospodarzami polskiej prezydencji w Unii Europejskiej ? to będzie czas, który warto wykorzystać do promocji obu miast nie tylko wśród turystów z Polski ,ale także gości, którzy odwiedzą nasz kraj w czasie prezydencji? ? powiedział podczas dzisiejszego (5 maja, czwartek) briefingu Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski.
W czasie prezydencji Kraków i Sopot będą gościć wiele spotkań międzynarodowych, którym towarzyszyć będą liczne wydarzenia artystyczne. Celem kampanii prowadzonej w obu miastach w lipcu i sierpniu br. będzie m.in. dotarcie do turystów indywidualnych, którzy odwiedzają Kraków lub Sopot i zachęcenie ich do odwiedzenia drugiego miasta w czasie wakacji i nie tylko.
?Zależy nam także na tym aby nasze miasta odwiedziły nie tylko osoby zainteresowane atrakcjami turystycznymi, ale także turyści biznesowi? ? podkreślał Prezydent Miasta Sopotu Jacek Karnowski.
W ramach kampanii planowana jest m.in. akcja promocyjna w internecie i mediach drukowanych (w tym w pismach i mediach/portalach branżowych – turystycznych i kulturalnych). Planowana jest obustronna kampania outdoorowa w przestrzeniach miejskich. Urząd Miasta Krakowa planuje wynajem powierzchni wielkoformatowych przy głównych arteriach komunikacyjnych w Sopocie.
Ponadto w obu miastach będą prowadzone działania plenerowe. W Sopocie, na głównym deptaku przy ul. Monte Casino zostanie postawiony przystanek multimedialny Kraków travel, w którym turyści oraz mieszkańcy będą mieli ciągły dostęp do informacji o Krakowie za pośrednictwem www.krakow.travel. Przystanek emitował będzie muzykę w wykonaniu krakowskich artystów. Kraków będzie promowany również w nadmorskiej scenerii, czyli na sopockiej plaży, na której w weekendy będą odbywały się animacje, gry miejskie i konkursy dla plażowiczów.
Natomiast w Krakowie, na Rynku Głównym lub w jego okolicach oraz przy CORT będą odbywały się działania promocyjne Sopotu ? przestrzeń, typowo miejska, która kojarzy się z Krakowem, zostanie specjalnie zaaranżowana tak, żeby turyści oraz mieszkańcy mogli się poczuć jak na plaży w Sopocie.
Przypomnijmy, że Kraków nie po raz pierwszy będzie się promował w Sopocie. W 2008 r. Urząd Miasta Krakowa przeprowadził kampanię ?Kraków Porusza Zmysły?, podczas której mieszkańcy Sopotu i turyści mogli w czasie rzeczywistym odbyć wirtualny
spacer po krakowskim Rynku.
Video – Jakub Gruca / InfoKraków24
źródło:www.krakow.pl