Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przygotował propozycję zmian w funkcjonowaniu Strefy Płatnego Parkowania, w związku z poszerzeniem jej zasięgu. Została ona przesłana pod rozwagę członkom Rady Miasta, zaś po świętach projekt uchwały zostanie złożony pod obrady RMK.
Strefa płatnego parkowania to obszar miasta w którym obowiązuje płatny postój w miejscach do tego wyznaczonych, obecnie to strefa w skład której wchodzi centrum Krakowa. Strefy Ograniczonego ruchu oznaczone symbolami A i B nie ingerują w parkowanie. Dawniej funkcjonowała też strefa ograniczonego ruchu oznaczona literą C (potocznie utożsamiana ze strefą Płatnego Parkowania, która jednak jest szersza bo obejmuje całe centrum). Strefy ograniczonego ruchu charakteryzują się tym że pod znak drogowy B1 dopuszczeni są do wjazdu tylko niektórzy uczestnicy ruchu drogowego. W ramach tych uczestników dopuszczeni są mieszkańcy, których pojazdy identyfikuje się właśnie na podstawie abonamentu postojowego strefy płatnego parkowania. Stąd na abonamentach tych naniesiony jest symbol B. Abonament typu C został jako symbol odróżniający te pojazdy od pojazdów ze strefy B (mino tego że sama strefa C nie funkcjonuje jako strefa ograniczonego ruchu).
Przy opracowaniu nowego podziału na podstrefy, dotychczasowa strefa płatnego postoju została określona jako jedna podstrefa z symbolem P1. Dla mieszkańców ze strefy ograniczonego ruchu B, dodatkowo na identyfikatorze umieszczany będzie sufiks z litera B. Na identyfikatorze tym będzie możliwe parkowanie na terenie całej podstrefy P1, ale już nie P2 lub P3 które obejmą odpowiednio Kazimierz i Grzegórzki.
Główne planowane zmiany:
- podział strefy płatnego parkowania na 3 podstrefy
- wydłużenie czasu płatnego parkowania do godziny 20
- przypisanie abonamentu mieszkańca do konkretnej podstrefy
- zwiększenie rotacji pojazdów poprzez podwyżkę ceny za parkowanie w 2giej i 3ciej godzinie postoju