W nocy do Krakowa dotarł najdłuższy tramwaj w Polsce. Po złożeniu pojazdu w krakowskich zakładach MPK przy Brożka, stosownych testach oraz szkoleniach motorniczych i mechaników, ponad 40-metrowy tramwaj ruszy na ulice Krakowa.
Najdłuższy w Polsce tramwaj powstał we wrocławskiej firmie Protram. Pojazd składa się aż z pięciu członów. Całość ma 41 metrów długości, waży ok. 80 ton, a maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć, to 70 km/h. Zmieści się w nim 300 pasażerów.
?Przygotowany dla Krakowa tramwaj dotarł w nocy do naszych zakładów przy ulicy Brożka. Na czas transportu tramwaj został rozmontowany, a jego poszczególne człony były przewożone na specjalnych lawetach. Po złożeniu, przejściu stosownych testów, a także przeszkoleniu naszych motorniczych i mechaników pojazd będzie dopuszczony do ruchu? – informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK SA.
Taki jednoczłonowy, długi tramwaj ma podnieść komfort podróżowania. Pojazd będzie posiadał w części niską podłogę, dzięki czemu łatwiej będą mogły z niego korzystać osoby starsze, niepełnosprawne oraz podróżujący z dziecięcymi wózkami. Tramwaj będzie wyposażony w klimatyzację, monitoring, automat biletowy, nowoczesne kasowniki oraz system informacji pasażerskiej, na który składa się głosowe zapowiadanie przystanków i elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu.
Zdaniem rzecznika prasowego MPK, nie ma obaw, że tak długi pojazd jest nieprzystosowany do kursowania po Krakowie. ?Już obecnie dłuższe o dwa metry składy ? trzywagonowe tramwaje nr 4 lub 13 – jeżdżą po naszym mieście i nie stanowią problemu? ? wyjaśnia Marek Gancarczyk. Prawdopodobnie najdłuższy w Polsce tramwaj będzie kursował na linii nr 4. A to oznacza, że mieszkańcy Nowej Huty zyskają kolejny pojazd z niską podłogą.