19 lipca zakończą się dyżury pracowników krakowskich Urzędów Skarbowych w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy UMK przy ul. Wielickiej.
Ze względu na ograniczenia etatowe Izba Skarbowa podjęła decyzję o wypowiedzeniu porozumienia w zakresie dyżurów pracowników krakowskich Urzędów Skarbowych w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy UMK pomimo, iż nadal cieszą się one dużym zainteresowaniem wśród krakowskich przedsiębiorców. Oznacza to, że od 20 lipca tak jak przed 8 laty, przedsiębiorcy krakowscy, żeby uzyskać informacje na temat: zasad wypełniania i wydawania druków identyfikacyjnych, o wymaganych ustawą o NIP załącznikach, o podstawowych informacjach z zakresu zasad rejestracji w podatku VAT, o formach opodatkowania w podatku dochodowym, zgłoszenia NIP-2, NIP-D, zgłoszenia VAT-R wraz z opłatą wysokości 170 zł (w przypadku rejestracji w zakresie podatków od towarów i usług) oraz potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP, będą musieli pofatygować się do Urzędu Skarbowego.
Dane statystyczne udostępniane przez pracowników Urzędów Skarbowych pracujących w POP pokazują, że tylko w kwietniu 2012 r. przyjęli oni 526 dokumentów, udzielili informacji 985 przedsiębiorcom (średnio 44 dziennie) i potwierdzili profil zaufany 52 osobom.
Należy przypomnieć, że Punkt Obsługi Przedsiębiorcy czyli krakowskie ?jedno okienko? powstało 1 października 2004 r. w wyniku porozumień zawartych pomiędzy Gminą Miejską Kraków a Urzędem Statystycznym, Izbą Skarbową i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Praktyka stosowana przez Urząd Miasta Krakowa dotycząca stworzenia wewnątrz urzędu zasady obsługi ?jednego okienka? została bardzo pozytywnie oceniona przez Ministerstwo Gospodarki i wskazywana jako wzór do naśladowania dla innych gmin w Polsce.
Z anonimowej ankiety badania satysfakcji klienta przeprowadzanej przez POP wynika, że ponad 87% przedsiębiorców uważa, iż powstanie POP ułatwiło im dostęp do informacji, pomogło w rejestracji firmy oraz znacznie skróciło czas potrzebny na załatwienie sprawy, w czym niewątpliwie znaczący udział mają pracownicy Urzędów Skarbowych.