Lokata z gwarancją zysku ? dostrzegalnego gołym okiem i przekładającego się na poprawę komfortu życia. Takie spojrzenie na płacenie podatków w Krakowie proponuje miasto w ramach tegorocznej kampanii informacyjno-promocyjnej zachęcającej do odprowadzania podatków w naszym mieście, która rusza już 2 kwietnia. Na Miejskiej Platformie Internetowej www.krakow.pl/podatki została uruchomiona specjalna prezentacja kampanii.
?Mam nadzieję, że przekonamy kilkanaście tysięcy osób do rozliczenia podatku w Krakowie. W ubiegłym roku, podczas pierwszej edycji kampanii, liczba osób płacących podatek PIT na terenie Krakowa wzrosła o blisko 7 tysięcy osób” ? mówił podczas konferencji zapowiadającej tegoroczną kampanię Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Bogusław Kośmider. Przewodniczący Bogusław Kośmider zapowiedział, że widoczne efekty kampania przyniesie za rok. Podkreślił również aktywną rolę dzielnic w ub. r. w pozyskiwaniu nowych podatników (Podgórze, Prądnik Biały i Bronowice).
?Kampania opiera się na przekazie ? Kraków to dobra inwestycja, a najlepszą jej formą jest lokowanie tu podatku. 100 nowych podatników ? to szansa na 100 mln zł w budżecie Miasta, które wrócą do nas w formie inwestycji” ? uważa Magdalena Sroka Zastępca Prezydenta Krakowa ds. Kultury i Promocji Miasta. ?Bez aktywności mieszkańców miasto nie może się rozwijać. Bez świadomego uczestniczenia we wspólnym życiu, nie będziemy z niego zadowoleni. Zainwestujmy, będzie się nam to zwracać” ? apelowała Pani Wiceprezydent.
Właśnie do tych wszystkich osób, które mieszkają lub pracują w Krakowie, ale z podatku rozliczają się w innej miejscowości, skierowana jest kampania informacyjno-promocyjna miasta ?Ulokuj swój podatek w Krakowie, a każdego dnia przekonasz się, co potrafi zdziałać!”, która rusza w najbliższy wtorek (2 kwietnia).
Kampania będzie miała dwie odsłony. W kwietniu w pobliżu najważniejszych krakowskich ciągów komunikacyjnych pojawi się 80 billboardów, a w centrum 50 citylightów. W przestrzeni publicznej miasta znajdzie się też ok. 700 plakatów. Akcja reklamowa będzie również prowadzona w lokalnej prasie (na łamach Gazety Wyborczej oraz Gazety Krakowskiej), a także w internecie ? na stronach portalu gazeta.pl oraz Onet.pl oraz w serwisie społecznościowym Facebook. Natomiast w telewizji tramwajowej oraz autobusowej będzie można zobaczyć promujący kampanię spot.
Drugi etap zostanie zrealizowany w październiku (1-30 października). Reklama pojawi się ponownie w lokalnej prasie oraz w serwisie Facebook, a promujący kampanię spot będzie emitowany w BUS-TV (telewizja autobusowa).
Dodatkowo,przez cały czas trwania kampanii, aktywna będzie tematyczna zakładka na miejskiej stronie internetowej (www.krakow.pl/podatki), w której można znaleźć szczegółowe informacje dotyczące tego co i jak zrobić, by móc odprowadzać podatek w Krakowie oraz dane kontaktowe krakowskich urzędów skarbowych. Na stronie znajduja się również grafiki kampanijne w wersji do druku.
Kampania ?Ulokuj swój podatek w Krakowie!”, to już druga akcja informacyjno-promocyjna zachęcająca do płacenia podatków w naszym mieście. Pierwsza, zrealizowana w ubiegłym roku, przebiegała pod hasłem: ?Kraków ? tu płacę podatki!”. Autorem koncepcji kreatywnej tegorocznej kampanii jest Grupa Reklamowa Niedzielski.
Szacuje się, że w stolicy Małopolski mieszka blisko 150 tys. osób, które są zameldowane w innej miejscowości i tam odprowadzają podatek. Gdyby chociaż połowa z nich zdecydowała się płacić podatki w Krakowie, miasto zyskałoby na tym blisko 112,5 mln zł! Dla lepszego zobrazowania sytuacji warto przypomnieć, że: przebudowa ronda Ofiar Katynia kosztowała miasto 94 mln zł (równowartość podatku PIT blisko 63 tys. krakowian), a wkład finansowy miasta w budowę linii szybkiego tramwaju na Ruczaj (do pętli Czerwone Maki) to ponad 100 mln zł (równowartość podatku PIT ponad 66 tys. osób).
Zgodnie z prawem w przypadku podatku PIT miejscem rozliczania się osoby fizycznej jest urząd skarbowy właściwy dla miejsca zamieszkania (a nie zameldowania!) podatnika w ostatnim dniu roku podatkowego. W Krakowie mogą się więc rozliczać również wszystkie te osoby, które mieszkają w naszym mieście, ale nie są tutaj zameldowane. Żeby to zrobić, wystarczy złożyć w urzędzie skarbowym, właściwym dla miejsca zamieszkania w Krakowie formularz ZAP-3, w którym wykaże się dla celów podatkowych krakowski adres zamieszkania. Wypełnienie formularza zajmuje maksymalnie 15 minut ? wystarczy podać imię i nazwisko, nr PESEL, adres zamieszkania oraz numer rachunku bankowego (na który będą wpływać np. zwroty podatku). Wypełniony formularz ZAP-3 można złożyć osobiście lub wysłać pocztą do odpowiedniego urzędu skarbowego.
?Kampania opiera się na przekazie ? Kraków to dobra inwestycja, a najlepszą jej formą jest lokowanie tu podatku. 100 nowych podatników ? to szansa na 100 mln zł w budżecie Miasta, które wrócą do nas w formie inwestycji” ? uważa Magdalena Sroka Zastępca Prezydenta Krakowa ds. Kultury i Promocji Miasta. ?Bez aktywności mieszkańców miasto nie może się rozwijać. Bez świadomego uczestniczenia we wspólnym życiu, nie będziemy z niego zadowoleni. Zainwestujmy, będzie się nam to zwracać” ? apelowała Pani Wiceprezydent.
Właśnie do tych wszystkich osób, które mieszkają lub pracują w Krakowie, ale z podatku rozliczają się w innej miejscowości, skierowana jest kampania informacyjno-promocyjna miasta ?Ulokuj swój podatek w Krakowie, a każdego dnia przekonasz się, co potrafi zdziałać!”, która rusza w najbliższy wtorek (2 kwietnia).
Kampania będzie miała dwie odsłony. W kwietniu w pobliżu najważniejszych krakowskich ciągów komunikacyjnych pojawi się 80 billboardów, a w centrum 50 citylightów. W przestrzeni publicznej miasta znajdzie się też ok. 700 plakatów. Akcja reklamowa będzie również prowadzona w lokalnej prasie (na łamach Gazety Wyborczej oraz Gazety Krakowskiej), a także w internecie ? na stronach portalu gazeta.pl oraz Onet.pl oraz w serwisie społecznościowym Facebook. Natomiast w telewizji tramwajowej oraz autobusowej będzie można zobaczyć promujący kampanię spot.
Drugi etap zostanie zrealizowany w październiku (1-30 października). Reklama pojawi się ponownie w lokalnej prasie oraz w serwisie Facebook, a promujący kampanię spot będzie emitowany w BUS-TV (telewizja autobusowa).
Dodatkowo,przez cały czas trwania kampanii, aktywna będzie tematyczna zakładka na miejskiej stronie internetowej (www.krakow.pl/podatki), w której można znaleźć szczegółowe informacje dotyczące tego co i jak zrobić, by móc odprowadzać podatek w Krakowie oraz dane kontaktowe krakowskich urzędów skarbowych. Na stronie znajduja się również grafiki kampanijne w wersji do druku.
Kampania ?Ulokuj swój podatek w Krakowie!”, to już druga akcja informacyjno-promocyjna zachęcająca do płacenia podatków w naszym mieście. Pierwsza, zrealizowana w ubiegłym roku, przebiegała pod hasłem: ?Kraków ? tu płacę podatki!”. Autorem koncepcji kreatywnej tegorocznej kampanii jest Grupa Reklamowa Niedzielski.
Szacuje się, że w stolicy Małopolski mieszka blisko 150 tys. osób, które są zameldowane w innej miejscowości i tam odprowadzają podatek. Gdyby chociaż połowa z nich zdecydowała się płacić podatki w Krakowie, miasto zyskałoby na tym blisko 112,5 mln zł! Dla lepszego zobrazowania sytuacji warto przypomnieć, że: przebudowa ronda Ofiar Katynia kosztowała miasto 94 mln zł (równowartość podatku PIT blisko 63 tys. krakowian), a wkład finansowy miasta w budowę linii szybkiego tramwaju na Ruczaj (do pętli Czerwone Maki) to ponad 100 mln zł (równowartość podatku PIT ponad 66 tys. osób).
Zgodnie z prawem w przypadku podatku PIT miejscem rozliczania się osoby fizycznej jest urząd skarbowy właściwy dla miejsca zamieszkania (a nie zameldowania!) podatnika w ostatnim dniu roku podatkowego. W Krakowie mogą się więc rozliczać również wszystkie te osoby, które mieszkają w naszym mieście, ale nie są tutaj zameldowane. Żeby to zrobić, wystarczy złożyć w urzędzie skarbowym, właściwym dla miejsca zamieszkania w Krakowie formularz ZAP-3, w którym wykaże się dla celów podatkowych krakowski adres zamieszkania. Wypełnienie formularza zajmuje maksymalnie 15 minut ? wystarczy podać imię i nazwisko, nr PESEL, adres zamieszkania oraz numer rachunku bankowego (na który będą wpływać np. zwroty podatku). Wypełniony formularz ZAP-3 można złożyć osobiście lub wysłać pocztą do odpowiedniego urzędu skarbowego.