Trwa dyskusja na temat zmian w organizacji ruchu w Śródmieściu Krakowa. Nad projektem jednokierunkowego ringu wokół Plant debatowali radni, podczas sesji 8 maja.
Trwają konsultacje w sprawie wprowadzenia jednokierunkowego ruchu samochodów wokół Plant. W kwietniu o proponowanych zmianach dyskutowano m.in. ze środowiskami taksówkarskimi i branżą turystyczną. 30 kwietnia odbyło się też Forum Mobilności dla mieszkańców w całości poświęcone nowej organizacji ruchu.
W środę, 8 maja o proponowanych zmianach wokół Plant debatowali też radni miejscy. O tym kiedy i w jakim zakresie nowa organizacja ruchu w Śródmieściu zostanie wprowadzona przekonamy się w najbliższych miesiącach. Zgodnie z pierwotnymi założeniami, nowe zasady miałyby być wdrożone w wakacje.
Przypomnijmy, że ZIKIT, wsparty koncepcją ekspertów z zakresu systemów komunikacyjnych,proponuje wprowadzenie ruchu jednokierunkowego wokół Plant w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, wyłącznie skrętów w prawo z ul. Westerplatte w ul. Lubicz i z ul. Lubicz w ul. Pawią w celu eliminacji ruchu tranzytowego, ograniczenie skrętu w lewo z ul. Gertrudy w Sienną i ul. Basztowej w Sławkowską. Zgodnie z propozycjami grupy ekspertów, samochody miałaby jeździć po jedni zewnętrznej pierwszej obwodnicy, a na pasie przy Plantach miałaby powstać trasa rowerowa. Środek, a więc torowisko, byłby zarezerwowany dla komunikacji tramwajowej i autobusowej.
Wśród zalet proponowanych zmian wymienia się przede wszystkim zmniejszenie ruchu samochodów w centrum miasta poprzez zlikwidowanie tranzytu przez Śródmieście i ograniczenie emisji zanieczyszczeń. Na zmianach zyskaliby głównie piesi, pasażerowie komunikacji zbiorowej i rowerzyści ? ci ostatni mieliby do dyspozycji 3,5 km trasę rowerową wokół Plant.
Jak argumentują przedstawiciele Miasta, nowa koncepcja ruchu w Śródmieściu jest konsekwencją przyjętej przed laty strategii, w myśl której w centrum Krakowa priorytet powinna mieć komunikacja zbiorowa i piesi.
Warto wiedzieć, że za dalszym ograniczaniem ruchu samochodów w centrum opowiedziało się aż 65 proc. internautów, biorących udział w niedawnej sondzie na portaluwww.krakow.pl
W środę, 8 maja o proponowanych zmianach wokół Plant debatowali też radni miejscy. O tym kiedy i w jakim zakresie nowa organizacja ruchu w Śródmieściu zostanie wprowadzona przekonamy się w najbliższych miesiącach. Zgodnie z pierwotnymi założeniami, nowe zasady miałyby być wdrożone w wakacje.
Przypomnijmy, że ZIKIT, wsparty koncepcją ekspertów z zakresu systemów komunikacyjnych,proponuje wprowadzenie ruchu jednokierunkowego wokół Plant w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, wyłącznie skrętów w prawo z ul. Westerplatte w ul. Lubicz i z ul. Lubicz w ul. Pawią w celu eliminacji ruchu tranzytowego, ograniczenie skrętu w lewo z ul. Gertrudy w Sienną i ul. Basztowej w Sławkowską. Zgodnie z propozycjami grupy ekspertów, samochody miałaby jeździć po jedni zewnętrznej pierwszej obwodnicy, a na pasie przy Plantach miałaby powstać trasa rowerowa. Środek, a więc torowisko, byłby zarezerwowany dla komunikacji tramwajowej i autobusowej.
Wśród zalet proponowanych zmian wymienia się przede wszystkim zmniejszenie ruchu samochodów w centrum miasta poprzez zlikwidowanie tranzytu przez Śródmieście i ograniczenie emisji zanieczyszczeń. Na zmianach zyskaliby głównie piesi, pasażerowie komunikacji zbiorowej i rowerzyści ? ci ostatni mieliby do dyspozycji 3,5 km trasę rowerową wokół Plant.
Jak argumentują przedstawiciele Miasta, nowa koncepcja ruchu w Śródmieściu jest konsekwencją przyjętej przed laty strategii, w myśl której w centrum Krakowa priorytet powinna mieć komunikacja zbiorowa i piesi.
Warto wiedzieć, że za dalszym ograniczaniem ruchu samochodów w centrum opowiedziało się aż 65 proc. internautów, biorących udział w niedawnej sondzie na portaluwww.krakow.pl