Prezydent Miasta Krakowa zawarł w 2004 roku Porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Krakowie w sprawie współpracy i współfinansowania przygotowania budowy drogi ekspresowej S7. Wskazana w Porozumieniu przydatność tej drogi dla układu komunikacyjnego Miasta Krakowa jest podstawą wydatkowania dotychczas ok. 20 mln zł na pozyskanie i nieodpłatne przekazanie GDDKiA gruntów na terenie Krakowa oraz na sfinansowanie 50 % kosztów opracowania dokumentacji projektowej i badań archeologicznych.
W listopadzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddała do ruchu pierwszy odcinek wschodniego obejścia Krakowa (droga ekspresowa S7 od węzła Bieżanów do zbudowanej przez Gminę Kraków ul. Śliwiaka). Gotowa obwodnica pozwoli na szybkie przedostanie się z południa miasta do Nowej Huty, z całkowitym ominięciem obecnie przeciążonych ulic w mieście (Nowohucka, Półłanki).
Niestety, GDDKiA nie wybudowała węzła w rejonie ul. Śliwiaka, a teraz Ministerstwo Infrastruktury skreśliło z głównej listy inwestycji, kluczowy dla rozładowania korków we wschodnim Krakowie odcinek S7 od ul. Śliwiaka do ul. Igołomskiej. Ta kluczowa dla Krakowa inwestycja znalazła się na liście rezerwowej, co w praktyce oznacza że przez kilka lat nie powstanie!
Jest jednak szansa, na przywrócenie jej do głównej listy Programu Budowy Dróg Krajowych na latach 2011-2015! W trwającym do 27 grudnia 2010r procesie konsultacji społecznych każdy mieszkaniec Krakowa, może zgłosić uwagi do tegoż Programu. Wystarczy wysłać mail (propozycja tekstu poniżej) na jeden z adresów pracowników Ministerstwa Infrastruktury: a.orlowska@mi.gov.plAdres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub eboratynska@mi.gov.pl
Droga ekspresowa S7 jest ważną częścią obwodnicy, której realizacja będzie miała zasadniczy wpływ na poprawę warunków naszego życia przez obniżenie uciążliwości komunikacyjnej (hałas i zanieczyszczenie powietrza) pochodzącej od tranzytowego ruchu kołowego pomiędzy autostradą A4, a drogą wylotową w kierunku Warszawy. Ruch ten powoduje dodatkowe zatłoczenie komunikacyjne na ulicach w obszarze intensywnej zabudowy miejskiej, pogarszając tym samym w zasadniczy sposób warunki życia. Dotyczy to szczególnie transportu zbiorowego.
Prezydent Miasta Krakowa wydatkował już określone środki finansowe na przygotowanie realizacji drogi S7 od węzła Rybitwy do węzła Igołomska. W związku z tym oczekujemy szybkiego wybudowania drogi S7, która znacząco poprawi warunki życia mieszkańców Krakowa, zwłaszcza na tym obszarze miasta.
źródło:ZIKIT Kraków