W tym roku Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu planuje zrealizować remonty nakładowe, na odcinkach ulic: Architektów, Bohomolca, Ćwiklińskiej, Długosza, Gnieźnieńskiej, Hołdu Pruskiego, Jałowcowej, ks. Jancarza, Jaracza, Kamieńskiego, Karłowicza, o. Kolbego, Konarskiego, Królowej Jadwigi, Lea, Oboźnej, Obrony Tyńca, Obrońców Warszawy, Ognistych Wici, Orlich Gniazd, Palacha, Piasta Kołodzieja, Próchnika, Radzikowskiego, Rzebika, Rejtana, Rydla, Saskiej, Snycerskiej, Staropolskiej, Swarożyca, Wańkowicza, Warchałowskiego, Węgierskiej, Wielickiej, Wyki, Wyspiańskiego, Zakątek i Złoty Róg.
– System nakładkowy stosowany jest tam, gdzie nie ma konieczności wymiany podbudowy czy uzbrojenia. Takie naprawy trwają krócej i mniej kosztują, przy zachowaniu wysokiej jakości remontu i komfortu jazdy dla kierowców ? powiedział Andrzej Olewicz, zastępca dyrektora ZIKiT ds. infrastruktury.
Remonty nakładkowe realizowane są w miejscach, gdzie do wymiany kwalifikuje się jedynie warstwa asfaltowa. Pozostała infrastruktura jest w dobrym stanie technicznym i nie wymaga poprawek. Na całym odcinku ulicy wykonywana jest nowa nawierzchni asfaltowa, która zastępuje proces usuwania pojedynczych ubytków w jezdni. Jak pokazuje doświadczenie jezdnia, na której wykonano nową nawierzchnię bitumiczną, charakteryzuje się dużo większą trwałością w porównaniu z jezdnią, na której przeprowadzano remonty cząstkowe. Dodatkowo jest to metoda szybka i efektywna.
W ubiegłym roku ZIKiT wykonał w sumie 53 remonty nakładkowe. Zostało oddanych do użytku 28 kilometrów dróg o łącznej powierzchni 226 357 metrów kwadratowych. Nakładki zostały zastosowane m.in. na odcinkach ulic: Białoprądnickiej, Dąbrowskiej, Kamieńskiego, Kapelanka, Kobierzyńskiej, Krowoderskich Zuchów, Lea, Łokietka, Wawelskiej i Wrocławskiej.
Realizacja remontów w tym systemie szacowana jest na kwotę około 24 mln zł.