30 punktów przyjmowania papierowych wniosków we wszystkich dzielnicach miasta. Mobilny punkt – specjalnie oznaczony kamper w najbardziej uczęszczanych miejscach Krakowa. Kolejni partnerzy oferujący zniżki w ramach programu. Ponad 80 tysięcy złożonych wniosków. Program Karta Krakowska cieszy się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców.
Już ponad 80 tys. osób przystąpiło do programu Karty Krakowskiej. Do piątku, 17 sierpnia, ponad 38 500 wniosków zostało złożonych w formie elektronicznej a pozostała ilość to wnioski złożone w formie papierowej. Sporo osób wybrało zapisanie uprawnień na dotychczas posiadanych nośnikach takich jak Krakowska Karta Miejska, Krakowska Karta Rodzinna, Małopolska Karta Aglomeracyjna lub legitymacje studenckie.
Na krakowian czeka aż 30 punktów, w których mogą złożyć wniosek o wydanie Karty Krakowskiej, są to np. biblioteki, domy kultury, centra handlowe, a także punkty sprzedaży biletów okresowych. Zobacz pełną listę punktów.
Niezmiennie najszybszym i najwygodniejszym sposobem złożenia wniosku o Kartę Krakowską jest rejestracja oraz założenie konta na stronie internetowej kk.krakow.pl. Bardzo ważne jest w tym procesie prawidłowe wpisanie danych, m.in. adresu e-mail. Wpisanie błędnego adresu e-mail spowoduje, że osoba nie dokończy rejestracji, gdyż nie dotrze do niej link aktywacyjny. Składając wniosek elektronicznie decydujemy również o sposobie odbioru Karty Krakowskiej.
Zamów, odbierz i korzystaj
Wydawanie Kart Krakowskich to przedsięwzięcie o dużej skali, w związku z czym odpowiednia procedura zakłada do 30 dni na weryfikację wniosku i dodatkowo czas potrzebny na dostarczenie karty. Opcja dostarczenia za pośrednictwem kuriera ze względu na wydłużoną ścieżkę dystrybucji (karty są przekazywane z MPK do Urzędu Miasta Krakowa, gdzie następuje przekazanie ich kurierowi, a następnie w ciągu tygodnia kurier podejmuje trzy próby dostarczenia) trwa dłużej niż opcja osobistego odbioru. Warto zaznaczyć, że ze względu na priorytetowy charakter przedsięwzięcia karty trafiają do mieszańców zwykle wcześniej niż czas określony w procedurze, a grupa kilkudziesięciu kurierów urzędowych nieprzerwanie dostarcza je mieszkańcom bezpośrednio pod wskazane adresy. Składając wniosek warto jednak pamiętać o tych terminach i czasie potrzebnym na weryfikację wniosku, przygotowanie karty oraz jej dostarczenie – zwłaszcza teraz, kiedy codziennie składanych jest więcej niż tysiąc nowych wniosków.
Odpowiadając na sugestie mieszkańców kurierzy przy trzeciej nieskutecznej próbie doręczenia pozostawiają druk informujący o tym, że przesyłka z Kartą Krakowską zostaje przekierowana do Punktu Sprzedaży Biletów MPK przy ul. Podwale 3/5, gdzie będzie można odebrać ją osobiście. Taki druk zostanie pozostawiony przez kuriera tylko w przypadku, gdy będzie miał on możliwość wejścia do budynku wielorodzinnego takiego jak blok. Dodatkowo informacje o tym, czy karta trafiła już do punktu sprzedaży biletów, można uzyskać pod numerem infolinii 12 254 14 00 od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 20.00.
Dla kogo Karta Krakowska?
Do korzystania z Karty Krakowskiej uprawnione są osoby spełniające co najmniej jeden z poniższych warunków:
- są zameldowane na pobyt stały na terenie Krakowa,
- rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w urzędzie skarbowym właściwym dla osoby zamieszkałej na terenie Krakowa ze wskazaniem Krakowa jako miejsca swego zamieszkania, bez względu na to czy osoby te osiągają dochód.
Do korzystania z Karty Krakowskiej uprawnione są także dzieci osób, o których mowa powyżej, w wieku do 18. roku życia.
Karta Krakowska w liczbach
Do 17 sierpnia zostało złożonych ponad 80 tys. wniosków, co dotyczy ok. 91 tys. mieszkańców, w tym dzieci. Blisko 46 tys. wniosków zostało pozytywnie zweryfikowanych, z tego liczba Kart Krakowskich będących już w posiadaniu mieszkańców to:
- karty wydane w punktach (wnioski papierowe, odbiór osobisty): 9670
- karty wydane w punktach (wnioski elektroniczne, odbiór osobisty: 1550
- karty doręczone przez kurierów: ok. 13300.
Pisz, dzwoń, sprawdzaj!
Niezbędne informacje na temat programu Karta Krakowska można uzyskać pod numerem infolinii 12 254 14 00 od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00, a także pod adresem e-mail: kontakt@kk.krakow.pl.