W dniu dzisiejszym ( 7 marca ) w budynku Kurii Metropolitalnej (ul. Franciszkańska 3), odbyła się konferencja prasowa dotyczącą przygotowań Krakowa i Małopolski do uroczystości związanych z beatyfikacją Jana Pawła II. W konferencji uczestniczyli: ks. Kardynał Stanisław Dziwisz, Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Roman Ciepiela oraz Kustosz Sanktuarium Bożego Miłosierdzia ks. bp Jan Zając.
Transmisja telewizyjna mszy świętej beatyfikacyjnej z Rzymu na telebimach w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, Centrum Jana Pawła II oraz na Rynku Głównym, premiery filmów (m.in. dokumentalnego pt.: ?Jan Paweł II. Szukałem Was??), wystawy, koncerty i prezentacja Mobilnego Muzeum Jana Pawła II ? Kraków przygotowuje się do wielkiej uroczystości jaką będzie beatyfikacja Jana Pawła II.
Plany wydarzeń Krakowie i Małopolsce towarzyszących beatyfikacji papieża Polaka przedstawili na dzisiejszej (7 marca, poniedziałek) konferencji prasowej: ks. Kardynał Stanisław Dziwisz, Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Roman Ciepiela oraz Kustosz Sanktuarium Bożego Miłosierdzia ks. bp Jan Zając.
?Beatyfikacja odbędzie się oczywiście w Rzymie, ale także do Krakowa ? miasta które Jan Paweł II kochał, i z którym zawsze był związany ? przyjadą tysiące pielgrzymów z Polski i spoza jej granic. To na ich przybycie się teraz przygotowujemy? ? mówił ks. Kardynał Stanisław Dziwisz. ?Dzień tego wielkiego wydarzenia nie jest przypadkowy ? w tym roku to właśnie 1 maja w Kościele obchodzona będzie uroczystość Bożego Miłosierdzia. Jan Paweł II był bardzo związany z tym świętem. Cieszę się, że wyjątkowe przesłanie jakie to święto niesie ze sobą po raz kolejny zostanie wysłuchane na całym świecie? ? dodał ks. Kardynał.
?W przygotowywaniu Krakowa do ważnych uroczystości z udziałem tysięcy, a nawet milionów gości mamy ogromne doświadczenie ? wystarczy wspomnieć pielgrzymki Jana Pawła II do Krakowa? ? powiedział Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. ?Jak zawsze zadbamy o to, by spełnione były wszelkie standardy bezpieczeństwa, by pielgrzymi, którzy z pewnością licznie zjawią się w Krakowie czuli się tutaj dobrze i mogli cieszyć się wyjątkową świąteczną atmosferą tych ważnych dni?
Prezydent powołał specjalny zespół, który zajmuje się przygotowaniem organizacyjnym miasta na przyjęcie licznych gości ? kieruje nim Adam Młot, Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. Zespół koncentruje się na zagadnieniach związanych z logistyką i bezpieczeństwem planowanych uroczystości, strona kościelna odpowiada natomiast za część liturgiczną i artystyczną.
W organizację wydarzeń zaangażowani są: Kuria Metropolitalna, Urząd Miasta Krakowa oraz Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Organizatorem większości wydarzeń kulturalnych jest: Instytut Dialogu Międzykulturowego im .Jana Pawła II w Krakowie ? to instytucja samorządowa utworzona przez Gminę Miejską Kraków, Województwo Małopolskie i Centrum Jana Pawła II ?Nie lękajcie się!?.
Na przełomie kwietnia i maja planowane jest wprowadzone zmian w organizacji ruchu m.in. w okolicach Sanktuarium Bożego Miłosierdzia i Centrum Jana Pawła II w Krakowie ? Łagiewnikach ? szczegóły będą podawane na bieżąco w miarę zbliżania się terminu 1 maja.
Planowane jest uruchomienie specjalnej linii papieskiego tramwaju – linii nr 8, której trasa poprowadzi przez miejsca związane z osobą Ojca Świętego. Jeśli Rada Miasta Krakowa wyrazi zgodę mieszkańcy Krakowa i goście, którzy odwiedzą miasto będą mogli w pierwszy majowy weekend jeździć tramwajem linii nr 8 za darmo (Prezydent Miasta Krakowa przedstawi tą propozycję radnym na najbliższej sesji).
Krakowskie Biuro Festiwalowe będzie odpowiedzialne za przygotowanie telebimów, dzięki którym możliwe będzie obejrzenie bezpośredniej transmisji z uroczystości beatyfikacyjnych w Rzymie. Dwa telebimy zostaną ustawione w Sanktuarium Bożego
Miłosierdzia, dwa w Centrum Jana Pawła II i jeden na Rynku Głównym. Informacje o wydarzeniach organizowanych w Krakowie i Małopolsce w związku z beatyfikacją Jana Pawła II są dostępne na miejskich stronach: www.krakow.travel, www.karnet.krakow.pl oraz www.krakow.pl.
Fotorelacja z konferencji w Krakowskiej Kurii – Michał Nowak / InfoKraków24[nggallery id=46]
źródło:www.krakow.pl