Rozpoczyna się kolejny etap prac. Obejmą one przejście dla pieszych pod peronami pn. ?Antresola?, łączące część miasta od strony Galerii Krakowskiej z częścią od strony ulicy Bosackiej, wraz z wyjściami na perony: 2;3;4;5 dworca kolejowego. Prace te wiążą się z sukcesywnym zamykaniem poszczególnych wyjść na perony. Aby zminimalizować utrudnienia dla podróżnych, wykonawca prac – firma ?BUDUS? S.A. – będzie wprowadzał stosowne zmiany w znajdujących się przy wyjściach oznakowaniach.
W pierwszej kolejności zostanie zamknięte wyjście z Antresoli na peron 3. Nastąpi to 11 kwietnia. Tuż przed zamknięciem wyjścia informacja o tej zmianie pojawi się na żółto ? czarnych oznakowaniach, które wytyczają kierunki ruchu wokół dworca.
W dalszej kolejności zamykane będą wyjścia:
– na peron 4: 27 kwietnia
– na peron 2: 16 maja
– na peron 5 oraz WC wschodnie: 6 czerwca
Zamykanie wyjść z antresoli na perony nie będzie wiązało się z jakimikolwiek utrudnieniami dla osób niepełnosprawnych i mających problemy z poruszaniem się. Cały czas będą bowiem działały windy.
Nowy dworzec Kraków Główny będzie usytuowany pod torami i peronami dzisiejszej stacji. Połączy kolej z miejskimi autobusami i tramwajami. Będzie to jeden za najnowocześniejszych i najlepiej rozwiniętych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Jego poszczególne elementy łączyć będą ruchome schody i platformy, windy oraz tradycyjne klatki schodowe. Przestrzeń dla pasażerów zostanie zorganizowana na powierzchni 12 tys. metrów kwadratowych. W hallu głównym znajdą miejsce m.in. kasy biletowe, centra obsługi klienta, skrytki bagażowe, miejskie punkty informacyjne, bankomaty, kafejki czy kioski prasowe. Na jednym z poziomów zaplanowano poczekalnię dla pasażerów, restauracje i sklepy. Obecnie firma BUDUS wykonuje tunele technologiczne, kanały oraz zbiornik wodny przeciwpożarowy. Są także wykonywane fundamenty pod schody tradycyjne oraz schody ruchome. W trakcie realizacji są ponadto roboty zabezpieczeniowe przy istniejących stropach.
Nowy dworzec będzie gotowy w II kwartale 2012 r. Jego budowa jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego ?Infrastruktura i Środowisko? Unii Europejskiej. Koszt prac to 130 mln złotych.
źródło: http://krakownowyglowny.pl/