Ana Roš, uznana przez kapitułę konkursu „The World 50 Best Restaurants” za najlepszą szefową kuchni na świecie, będzie gościem specjalnym krakowskiej konferencji MADE FOR Restaurant, która odbędzie się 12 kwietnia w Centrum Kongresowym ICE Kraków.
Słowenka poprowadzi wykład będący częścią bogatego programu konferencji, której tematyka związana będzie z innowacjami w gastronomii. Opowie o swojej drodze do wizerunkowego i biznesowego sukcesu.
Hasło przewodnie tegorocznych konferencji MADE FOR Restaurant to: „Innowacja w gastronomii – biznes czy prowokacja?”. Wydarzenie w naszym mieście otworzy cykl planowanych spotkań we Wrocławiu, Trójmieście i Warszawie. Poza Aną Roš na scenie w Krakowie pojawią się liczni eksperci, którzy przygotowali nie tylko wykłady, ale również angażujące uczestników warsztaty. Odbędą się liczne degustacje i spotkania handlowe.
– Kraków od wieków był miejscem spotkań przy stołach. Spotykali się królowie, kupcy handlujący przyprawami i mieszkańcy je kupujący, mieszczanie odwiedzający kawiarnie, cukiernie, albo organizujący w domach towarzyskie wieczory. Korzystając z nadanego nam tytułu Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej, chcielibyśmy nawiązać do tych tradycji i wykorzystać szansę na wykreowanie kulinarnego produktu turystycznego inspirowanego dziedzictwem gastronomicznym Krakowa. Dlatego w programie wydarzeń znajdują się zarówno wydarzenia adresowane do szerokiego grona odbiorców, jak i projekty branżowe i edukacyjne, których celem jest zachęcenie lokalnej gastronomii do odkrywania właśnie kulinarnego dziedzictwa Krakowa i jego okolic. Chcemy też podkreślić międzynarodowy wymiar tego wyróżnienia, między innymi poprzez zapraszanie do Krakowa sław europejskiej gastronomii, w czym łączymy siły Miasta i FOR Solutions – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału ds. Turystyki w Urzędzie Miasta Krakowa.
Wsparcie merytoryczne dla całego cyklu konferencji MADE FOR Restaurant zaoferował Paweł Kałużny, od kilku lat prowadzący badania z zakresu neurogastronomii oraz grono ekspertów zaangażowanych w jego nowy projekt Guest Experience Think Tank Academy.
O innowacyjnych rozwiązaniach w gastronomii podczas MADE FOR Restaurant w Krakowie opowiadać będą:
- Ana Roš, szefowa kuchni restauracji Hiša Franko – przedstawi swoją drogę na szczyt listy „The World 50 Best Restaurants” oraz odpowie na pytanie czy i w jaki sposób tytuł ten przekłada się na biznes?
- Krzysztof Kaliciński, Business Development & Operations Director sieci Green Caffè Nero – przybliży zagadnienie employer brandingu.
- Paweł Kałużny, CEO Guest Experience Think Tank Academy opowie czym jest gastrofizyka oraz skąd się wzięła. Odpowie na pytania czy zmieniając sztućce na cięższe lub oświetlenie na cieplejsze, można sprawić, że danie będzie naszemu gościowi smakowało bardziej?
- Katarzyna Derdzińska, MADE Progress poruszy modne zagadnienie grywalizacji – jako innowacyjne podejście do pracownika oraz inne trendy w zarządzaniu pracownikami w gastronomii.
- Maciej Piwko, współzałożyciel aplikacji Everytap przedstawi systemy rezerwacji online oraz ich korzyści finansowe i marketingowe. Odpowie na pytanie czy warto inwestować w tego typu rozwiązania?
- Adam Drozdowski, dyrektor zarządzający Partner Center opowie, czy wina ekologiczne, wegańskie, biodynamiczne są marketingowym wymysłem, czy must be w karcie win?
- Katarzyna Młynarczyk, CEO agencji Socjomania, współwłaścicielka restauracji Handelek opowie, czym jest kokreacja w gastronomii oraz jak wykorzystać jej potencjał na poziomach – klient, pracownik, wspólnik, w biznesie i w social mediach.
Uczestnicy konferencji dowiedzą się także:
- Jaką funkcję może spełniać neuromarketing w budowaniu menu? Jakie są związki technologii i smaku?
- Na czym polega innowacja produktowa w kuchni restauracyjnej?
Szczegółowy program konferencji, lista ekspertów i tematów są sukcesywnie uzupełniane na stronie internetowej forsolutions.pl.